یزدفردا:بر اساس مصوبه امروز نمايندگان مجلس، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، سازمان‌ها و شركت‌هاي وابسته موظف شدند نسبت به پيشگيري، اعلام و نصب علايم هشدار دهنده در مسير شبكه كابل‌هاي فيبرنوري اقدام كند.

به گزارش (ايسنا)، بررسي اين لايحه كه 2 ماده آن در جلسه قبل مجلس به تصويب رسيده بود، امروز با بررسي 3 ماده ديگر به پايان رسيد.بر اساس اين مصوبه مسير كابل‌هاي فيبرنوري شبكه مادر مخابراتي كشور كه در منتهي‌اليه حريم راه‌ها و راه آهن واقع شده يا مي‌شوند، فضاي اقتصادي ناميده مي‌شود و استفاده از آن موكول به هماهنگي وزارت‌خانه‌هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات و راه و ترابري خواهد بود.

هم چنين مقرر شد در مواردي كه وزارت راه و ترابري براي توسعه و يا اصلاح هندسي راه و يا ترسيم خرابي‌ها و موارد ديگر نياز به استفاده از فضاي اقتصادي مذكور داشته باشد، قبل از شروع عمليات اجرايي مراتب را به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام و فرصت مناسب براي جابه‌جايي كابل‌هاي ياد شده منظور مي‌نمايد. موارد حوادث غيرمترقبه از شمول اين تبصره مستثني خواهد بود و در صورت عدم جابه جايي در فرصت مقرر، وزارت راه و ترابري هيچ گونه مسووليتي از جمله جبران خسارات احتمالي نخواهد داشت.

بر اين اساس مصوب شد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در مورد فضاي اختصاصي و حريم موضوع اين قانون مي‌تواند اقدامات مندرج در ماده 6 قانون ايمني راه‌ها و راه آهن مصوب 1349 و اصلاحات آن را اعمال كند. هم‌چنين مقرر شد آيين‌نامه اجرايي اين قانون بنا به پيشنهاد مشترك وزارت خانه‌هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات، راه و ترابري و جهاد كشاورزي به تصويب هيات وزيران برسد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا